1st day on year 2 sem 1 (Degree)

Pagi ini aku di kejutkan dengan panggilan telefon oleh kawan baikku, alfa yang bertanyakan tentang pendaftaran semester baru yang telah aku berjnji padanya minggu lepas untuk mendaftar bersama, tetapi aku tidak dapat menemaninya kerana kuliahku bermula pada jam 8 pagi. Walau apa pun aku harap dia bolehlah membawa dirinya sendiri walau ketiadaanku disisinya (da besar panjang, jangan harapkan mak selalu..hehe)

Argh! sungguh indah pagi ni, walaupun aq bangun ja dari tidur, aq terus melempahkan penglihatanku di jendela yang aku anggap jendela batu (kerana di sekeliling tempat aku tinggal terdapat banyak bangunan batu2 kotak yang di diami oleh pelajar) almaklumlah pokok2 tidak ditanam dengan banyaknya di hostel kediamanku. (pihak penjaga hostel sememangnya pemalas untuk menjalankan tanggungjawabnya sebagai pekerja) Sukanya aku untuk merapu di waktu pagi yang indah belaka..haha

Pelajar ala2 siswazah gitue

Aku ingat hari ni nak ambil jadual di school office bersama dengan acum, akan tetapi hajatku tidak kesampaian, kerana dia masih lagi belum bersiap sedia untuk memulakan harinya dengan sesuatu yang baru dan indah (indah la sangat). jadi aku geraklah dulu, meninggalkan dia terkapai2 di buai ombak tsunami..haha! Ops! berbalik kepada cerita tadi, jadual yang sepatutnya aku ambil pagi ini, tidak kesampaian. Pihak office tidak dapat mem’provide’kan jadualnya ketika itu. So aku kena datang semula pada jam 10 pagi. Tanpa melengahkn waktu, lalu aku terus pergi ke kelas bertempat di dewan DKA 1/1 yang telah di ‘mention’ kan oleh acum sebelum aku mengakhiri perbualan malam tadi di bawah blok kediamannya (dating ala2 kampung). Class pun Oke..

So far, perjalanan hari ku begitu baik…

Moral cerita : Mulakan hari2 mu dengan sesuatu yang baru dan bersemangat, insyallah segala yang kita lakukan mendapat keberkatan dan keredhaan darinya. Insyallah..

p/s : ta twu nak update ape..hehe

2 responses to “1st day on year 2 sem 1 (Degree)

Leave a Reply

