Seandainya itu adalah benar , katakanlah padaku ..

Aku rasa hari ni aku dah tak berapa betullah , jarang sangat aku jadi macam ni , entahlah mungkin aku rindukan dia sangat2 , “tapi dia rindukan aku ke sekarang ni ?” , aku pun tak pasti , sometimes aku tak patut berfikiran buruk terhadap dia , buruk tu bukan apa , kadang2 aku terfikir yang dia mungkin dah mula melupakan aku , atau mungkin dia dah tak rindukan aku macam dulu , “adakah ini yang di maksudkan hukum Tuhan atau sebaliknya ?” .. T_T ..

Aku tahu dulu aku memang bersikap kejam , mementingkan diri , tak ada hati dan perasaan , aku akui segala kesilapan aku dulu pada dia , aku tak sepatutnya buat dia macam tu , tak sepatutnya tinggalkan dia keseorangan terkapai2 tanpa arah , “tapi sekarang saya benar2 dah berubah awak , saya dah tak macam dulu lagi , PERCAYALAH ..” . Dulu dia pernah tanya aku , “kalau awk betul2 cintakan saya , kenapa awk tinggalkan saya dulu ?” , kata2 dia terngiang2 sampai sekarang , tiap kali kata2 yang keluar dari mulut dia , menusuk khalbu sampai kadang2 aku menitiskan air mata sebab lukakan hatinya dulu , aku rasa serba salah sangat .. T_T .. Cuma aku harap sangat yang dia benar2 ikhlas memaafkan kesilapan aku dulu , “adakah sekarang ni Tuhan nak beri aku pengajaran ?” , andai benarlah Tuhan nak tunjukkan pada aku yang ini adalah balasan terhadap perbuatan aku terhadap dia , aku redha Ya Allah , hamba terima dengan hati yang lapang dan terbuka ..

Aku selalu tengok gambar2 dia yang pernah dia bagi dulu , dan mungkin tanpa pengetahuan dia aku ada curi2 gambar dia dekat FB , sebab aku nak rasa dia sentiasa dekat dalam hati aku , walaupun sekarang ni aku tahu dia bukan lagi milikku , tapi kenapa aku mesti cemburu bila dia bersama sama dengan rakan2 dia , and bila someone “care” tentang dia , aku tahu dia layak dapat semua tu , tapi kenapa perlu ada dalam diri aku perasaan cemburu dan curiga terhadap dia ? kenapa ! kenapa .. atau “mungkinkah dia dah ada pengganti diri tanpa pengetahuan aku ?” , siapa tahukan .. Andai betullah andaian aku ini benar , katakanlah pada aku , siapakah gerangannya , insan yang dapat menawan kembali di hati dia sekarang . Aku cuma nak tahu , dan mungkin aku akan cuba untuk memahami dan menerima segala keputusan yang dia lakukan , Tapi aku tak akan berhenti menyalahkan diri aku sebab pernah kehilangan dia , dunia ni tak adil !! .. T_T .. Macam2 yang aku fikirkan pasal dia , dah macam orang kehilangan anak , nak call dia , takut mengganggu , lagi satu siang mungkin dia sibuk dengan kuliah , tahlah , pening ..

“Ya Allah kau berikanlah aku kebahagiaan di dunia ini walaupun secebis cuma .. aku tahu kehidupan didunia ini hanyalah sementara buatku , tetapi sebelum aku pergi , aku ingin sangat merasa kebahagian di samping orang yang aku sayangi , yang aku rindui , dan yang paling penting cinta aku terhadap dia . dan aku tahu cinta itu memang tidak terbanding dengan cinta kepadaMU . Ya Allah andai benarlah itu takdir dengan kegembiraan itu  hanyalah buat sementara buatku , biarkanlah aku pergi dengan tenang tanpa sebarang kekecewaan ..”

P/S : Aku harap sangat yang hati dia masih ada lagi ruang untukku , sinar itu pasti akan tiba , insyaallah .. T_T ..

2 responses to “Seandainya itu adalah benar , katakanlah padaku ..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s