Di manakah janji manismu dulu .. T_T

Hujung minggu lepas adalah hari yang paling aku takuti ketika aku pulang ke kampung halaman .. Nawaitu aku pulang ke kampung adalah sebab aku teringin sangat nak berjumpa dengan ‘Dia’ yang aku cintai , setelah sekian lama aku tidak berjumpa dengannya , kerinduan yang mendalam menusuk didalam jiwaku terhadapnya telah memadamkan masalah yang aku hadapi bersamanya beberapa minggu yang lalu ..

Tapi .. semuanya tidak seindah apa yang kita inginkan , kerinduan aku kini bertukar menjadi debu2 halus yang berterbangan tanpa arah tuju .. Hanya beberapa minit saja aku dapat luangkan masa bersama , itu pun kerana dia meminta masa untuk memulihkan hatinya , kini dia dalam usaha untuk melupakan aku , tapi kenapa baru sekarang dia nak melupakan aku ?? “Kenapa tidak dulu sayang , kenapa ?? Kenapa baru sekarang bila aku dah terlanjur mencintaimu .. kau meruntuhkan semuanya , kau tinggalkan aku terkapai2 di bawa arus air yang mengalir .. Malah mengapa begitu mudah kau melafazkan kata2 azimat CINTA dulu , sekarang PUTUS juga yang kau pinta terhadapku” .. Dimanakah prinsip hidupmu dulu sayang ? Janji2 yang telah kau lafazkan dan telah di metrai oleh kedua2 belah pihak suatu tika dulu ketika kita masih lagi bersama .. T_T

Aku sedar bukan senang untuk aku melupakan apa yang telah berlaku .. bulan ni hampir sembilan bulan aku kenali dan bersama dengan dia , aku terlalu sayang kan dia , bukan senang untuk aku jatuh hati pada seseorang , sekarang kenapa ketika saatnya aku memerlukan dia , tetapi dia sudah tiada lagi disisiku , dulu ketika kesedihan melanda hatiku , dia sajalah tempat untuk aku mengadu , saling kongsi bersama segala kesedihan yang berlaku diantara kita .. Tujuanku bukan untuk bebani dirinya dengan masalah yang berlaku , tapi niat aku hanya untuk berkongsi kasih sayang , gelak tawa , suka dan duka dan ia akan tetap kita harungi bersama sampai bila2 , andai sekarang dia berada disisiku , dialah tempat untuk aku bersandar disampingnya , malah pelukan yang dapat meredakan hatiku yang lara , rindu dendam yang teramat sangat pada dia , tapi kenapa semua ni berlaku tanpa kerelaanku Ya Allah .. Dan mengapa ujian yang kau berikan ini tika aku belum bersedia untuk menghadapinya Ya Allah ? .. Aku bukan mahu menyalahkan takdir yang tertulis , tapi aku tertanya2 mengapa manusia di luar sana mampu untuk mendapatkan apa yang mereka inginkan , iaitu kebahagiaan yang mereka cari , mengapa tidak aku ?

“Aku mengharap sangat walau kita sudah tidak ada lagi ikatan apa2 , kau akan tetap subur didalam ingatanku , aku tetap akan simpan segala kenangan terindah tika aku bersamanya , mungkin kita boleh jadi sahabat atau teman tapi mesra , andai mungkin hari esok .. kau akan kembali membawa sinar baru dalam hidupku” ..

“Ya Allah jikalau ini yang kau mahukan untuk aku terus hadapi semua ini , kau berikanlah aku kekuatan hati agar aku terus tabah dalam menghadapi ujian darimu Ya Allah” .. T_T

Leave a Reply

