1st meet and great !

Holla ! hey guys , harini aku nak update sikit pasal my 1st meet and great ! haha , mesti korang tertanye-tanye kan kenapa “1st meet and great”.. Actually benda ni mesti pernah berlaku dalam hidup korang , maksud aku korang jumpa “someone” yang maybe korang rasa special dengan someone tu , then something happened yang korang tak jangkakan , bila dah berlaku saat-saat tu , Oh my god ..! So sweet .. hati korang mesti berbunga-bunga , tak pun mesti ada perasaan terharu yang teramat sangat . So untuk tidak memanjangkan cerita , aku nak cerita sikit benda ni yang berlaku pada aku dua hari lepas , nak update cerita ni haritu but takda masa nak buka blog lately ni sebab busy sangat dengan project final ..

blackberry messengerPerkenalan kami sebagai kawan tak lama agak dalam sebulan lepas sebelum sesuatu yang menarik berlaku pada aku dua hari lepas , it’s not something big to tell , but this is my sweet memory that happened in my life and I want to share with you guys , so aku kenalkan dia sebagai Capital R (Bukan Nama Sebenar) , so aku kenal dia dalam bulan lepas , perkenalan kami hanya melalui teknologi terkini , maksud aku telefon la , aku kenal dia pun masa chat at BBM , so aku nampak sangat dia ni jujur orangnya , baik budi pekerti , caring , sometimes ada la sikit gaya romantic nya , aku suke kalau orang yang romantic ni , sebab bila kita tengok dari mata dia kalau dia betul betul ikhlas , kita akan rase lain sangat , tu apa yang aku rasa la , korang ? tak tahulah .. So plan untuk jumpa , dia kata dia dah rindu sangat kat aku , nak di jadikan cerita malam dua hari lepas aku jumpalah dia dekat Petron berdekatan dengan AEON Bukit Raja , tempat tu bakal menjadi sejarah CINTA pandang pertama dalam diari hidup aku ..Petron Bukit Raja

Aeon JuscoMalam tu aku sampai awal , nak kata awal sangat tak jugak , sebab plan jam 8.30pm , aku sampai jam 8.25pm kalau tak silap , tapi dia lambat sebab jalan kat Bukit Raja jammed sangat , tu memang aku akui jalan dekat situ sememangnya jammed tiap-tiap hari . Penantian yang ditunggu akhirnya dia sampai , argh ..! perasaan nerves aku datang tiba tiba , aduhai ! mungkin sebab dah lama aku tak jumpa orang , so dia datang dengan Kancil comel dia , huhu . Betul-betul berhenti sebelah Alza aku , muka aku time tu hanya tuhan je yang tahu , bertapa takutnya time tu , bukan takut apa tapi sebab segan menguasai diri , huhu . Then aku mintak dia parking kereta dia , lama jugak la kami dalam kereta , sebab masing masing tak nak keluar dari kereta until aku call dia , sempat jugak aku berjenaka “Dah tak reti reti nak keluar kereta ke?” dia hanya mampu tergelak je , so aku mintak dia keluar dulu , dia keluar ja , aku pun keluar , muka aku time tu blushing giler , sempat jugak aku salam cium tangan bagai , hormat la katakan , haha .. at least kurang sikit kerinduan padanya lepas dapat pelukkan dari dia ..

Tanjung HarapanSo plan seterusnya nak pergi makan dekat Tanjung Harapan , so dia ajak aku naik kereta dia , aku cuma tunjuk jalan sebab dia tak tahu jalan , sebelum tu aku mintak dia pergi ATM nak cucuk duit dulu , then baru kitorang gerak , dalam perjalanan tu tak banyak dibualkan , tengok dia macam senyap je jadi aku start lah bukak mulut , kalau tak maybe sampai sudah senyap je , mungkin dia nerves kot , tapi muka dia tenang je time tu , perbualan sekadar bertanya khabar and issue semasa , yang bestnya mungkin dia nampak aku berhayal , sebab aku memang suka hayal , then dia tarik tangan aku yang kesejukkan time tu , musim hujan kan , tibe tiba macam ada letrik lalu at tangan aku time tu , hangat sangat genggaman tangan dia , sweet sangat bila dia cium tangan , sayang giler at dia ..

Medan Muara Ikan Bakar Tanjung HarapanSesampai je dekat Tanjung Harapan tu terus cari parking , tapi ramai pulak orang malam minggu tu , so kitorang cari tempat yang privacy sikit , view yang betul-betul dekat dengan pantai , suasana malam tu pun agak tenang diiringi gelak tawa kanak-kanak yang bermain di sekitar tu , kebetulan ada pulak tempat kosong time tu , then kitorang ambil order , malam tu aku tak rasa nak makan , so aku order  jelah air , tapi dia berkeras mintak untuk aku order something , so aku order makan untuk seorang sebab aku nak share , hehe .. Dalam hati aku sebenarnya nak suruh dia suapkan , hikhik .. akhirnya dia suapkan jugak , hehe .. time dia makan sempat aku tenung lama mata dia , mata dia sepet macam cina sikit , kening halus dan nipis , tiba tiba sayu sangat aku rasa time tu , terharu berbaur kesian pun ada , yelah .. esok dia nak kerja pagi , aku pulak susahkan dia ajak jumpa , tapi dia selalu cakap “untuk awak saya sanggup buat apa saja” , bergenang jugak air mata aku ni kang , adeyh .. terharu kowt , aku nampak sangat hati dia ikhlas , caring , sayang sangat at dia , time makan tu borak sampi ta sedar jam dah dekat tengah malam , lepas makan kitorang plan nak jenjalan , aku rasa malam tu masa berlalu begitu cepat sangat , tak tahu kenapa ..Suasana di Tanjung Harapan

Pelabuhan Tanjung HarapanSaat yang di tunggu akhirnya , ni yang aku cakap 1st meet and great , lepas makan kitorang bersiar siar at tepi pantai , malam tu angin agak sepoi sepoi bahasa , desiran angin menaikkan lagi kasih sayang aku secara tiba tiba , ombak yang menghempas pantai menghempas lagi cintaku terhadap dia , haha ! sambil berjalan tu aku sempat berjenaka and bertanyakan tentang kehidupan dia , time tu banyak benda yang aku tak tahu latar belakang dia sebenarnya , tapi kitorang share everything malam tu , sempat juga aku berseloroh tentang janji yang dia buat sebelum ni , so dia minta cari tempat yang agak privacy sikit , malam yang dingin bertemankan bulan dan bintang menjadi saksi pertemuan aku dan dia , teramat indah yang pernah berlaku dalam hidup aku , dia declare untuk couple , ayat dia time tu jiwang giler kowt , macam citer drama melayu at dalam TV tu , huhu .. terkelu lidah membeku , tak terkata aku time tu , tapi hati aku tiba tiba sayu sangat sebab terharu dengan kata-kata yang dia lafazkan , tak sangka dia terima aku seadanya dan aku ternantikan selama ni , akhirnya berbaloi , aku sayangkan dia sangat sangat , aku harap dia boleh jadi peneman hidup aku sekarang , malam tu kitorang berjanji untuk share everything dalam hidup ..

Hugging from behindSetiap yang aku lalui bersama dia akan ku simpan menjadi kenangan yang paling indah dalam hidupku , malam tu aku tercari cari dimana bintang , maklumlah malam tu baru lepas hujan renyai , suasana pun gelap , aku melemparkan pandangan ke langit untuk melihat bintang , tercari cari juga pada bulan , akhirnya nampak jugak , tiba-tiba aku terkaku seketika sebab dia peluk dari belakang , sambil mencium pipiku , terlena aku sekejap at bahu dia , apa yang dia bualkan pun aku tak dengar , sebab terlalu seronok masa tu , terasa hangat berada dalam dakapannya ..Night at the beach

Masa berlalu begitu pantas , tahu-tahu dah dekat jam 2 pagi , ingat lepas lepak tepi pantai nak pergi Tasek Shah Alam pulak , aku ingat at sana ada tempat paling best then kitorang pergi ja malam tu , tapi tempat tu macam tengah buat renovation , so aku cakap at dia , kita balik je lah , lagi pun aku tak nak dia mengantuk sebab esok dia nak masuk kerja pagi , aku tengok muka dia pun macam penat sangat , kesian at dia ja , sok kalau tertido at office , takut manager dia cakap apa pulak , then kitorang terus balik , dalam perjalanan pulang tu ta lekang aku menggenggam tangannya , dia hantar sampai tempat yang mula-mula kitorang berjumpa sebab kereta aku parking at sana , sesampai ja at situ aku senyap ja sebab menahan air mata , sedih sebab bila lagi boleh berjumpa , akhirnya dia peluk aku sambil berbisik “I Love You So Much” , aku rasa lega sikit , masih terngiang ngiang bisikkan tu sampai sekarang , aku bahagia sangat sebab dapat kenal orang macam dia , rendah diri , aku suka bila dia senyum , nampak manis , banyak yang aku suka tentang diri dia , time tu hanya tuhan ja yang lebih tahu tentang hati aku , yang aku sayangkan dia sangat sangat T_T.. Sampai je dalam kereta , aku masih tak puas lagi jumpa dia , so aku call dia , suruh dia jaga diri at sana and drive elok elok , masa dalam perjalanan pulang tu aku tak dapat nak focus kan fikiran aku at atas jalan , masih terbayang-bayang lagi wajah manis dan tenang dia sebentar tadi ..Ku genggam erat tanganmu

Ada satu lagi ayat dia yang selalu bermain dalam benak fikiran aku tentang apa yang sering dia perkatakan “biarlah orang nak cakap apa sekalipun , yang penting saya dah ada awak dan kita bahagia sampai bila bila” , aku harap apa yang dia katakan tu menjadi kenyataan dalam hidup aku .. “awak saya bahagia sangat bila berada disamping awak , saya harap hubungan kita kan kekal hingga ke akhirnya , kalau boleh saya nak bahagiakan awak dan buat awak rasa bangga sebab memiliki saya , doakan untuk hubungan kita kekal sampai bila bila ye awak , saya akan sentiasa menyanyangi , merindui dan mencintai awak seikhlas hati saya ..” Muahx !

-Capital R / 4 December 2012-

SCRS

One response to “1st meet and great !

  1. Pingback: 2nd meet and sweet ! | Twinkle Twinkle Little Star

Leave a comment