2nd meet and sweet !

Angkat bakul masing2 dan boleh berambus !Hey guys , see again from last previous stories about 1st meet and great , so hari ni aku nak update “2nd meet and sweet” pulak , tahu sebab apa 2nd meet and sweet , co’z last 3 days ago adalah hari yang penuh dengan makna dalam diari hidup aku bersama si dia iaitu si Capital R , sebab hari tu adalah kali kedua aku jumpa dengan soulmate aku , tapi kali ni lagi sweet sangat sebab cerita dia agak berbeza dengan cerita yang sebelum ni aku update , hope you guys enjoy baca blog aku ni , tapi sebelum korang baca kisah selanjutnya , awal awal aku cakap , if tak suka tentang tajuk cerita ni , korang boleh angkat bakul and blah .. tu ja aku cakap , seriously ..

Laju betul jam ni berlariKisah ni sambungan dari kisah yang lalu , tapi kali ni aku suka untuk bercerita tentang si dia yang aku sayangi serta rindu , so last week plan untuk jumpa , aku pun tak tahu kenapa aku terlalu rindukan si dia lepas 1st jumpa haritu , aku rasa tak puas sangat jumpa dia time tu dengan keadaan terkejar kejar time tu and masa berlalu begitu cepat sampai nak tercabut jarum jam dinding sebab dok pusing kaw kaw .. It’s just a metaphor ja okay ..

Hotel Goldcourse Resort KlangSo plan nak jumpa malam tu pukul 8.00pm at Klang , tapi kali ni aku yang sampai lambat sebab keadaan jalan yang jammed sangat time tu , sebab tu aku tak suka pergi Klang kalau nak hangout dengan kawan kawan pun I rather be in Afghanistan , nak carik parking pun susah , haha .. tapi tak apa , sebab sayang punya pasal , aku sanggup buat apa saja untuk berjumpa dengan dia , terpusing pusing juga aku time tu nak cari dia , lastly aku call dia at mana , so dia tunggu aku at depan Gold Coast Klang Hotel , sampai je aku at sana dia dah berdiri at tepi jalan , time tu aku macam tak berapa cam sangat yang itu adalah dia , nampak berbeza sangat masa aku mula mula jumpa dia hari tu , sebab rambut dia dah pendek , ingatkan aku dah hilang kewarasan akal , so aku call dia minta kepastian , 1st dia angkat call , ouh ! betullah itu orang yang aku rindukan selama ni , haha ..

Pantai Remis MapsPantai Remis SignboardRaut wajahnya semakin menawan hati aku time tu , wajah yang aku rindukan selama ini terluah bila aku dapat ciuman dari dia , malam tu aku memang tak plan nak pergi mana , so dia decide nak bawa aku pergi Pantai Remis at Kuala Selangor , malam tu aku follow dia sampai rumah parents dia sebab nak tinggalkan kereta at sana , so aku naik skali dengan dia , dalam perjalanan tu sempat aku bertanyakan khabar tentang dia , tiba tiba aku teringat yang aku ada belikan bracelet couple haritu , sempat aku sarungkan at tangan dia , sesuai sangat dengan color yang aku pilih , aku pakai yang color purple and dia pakai color biru , lepas ni , takda sesiapa yang boleh ganggu dia tika dia bersama dengan aku , sound silly right ? yang penting dia sayangkan aku seikhlas hati dan aku pun sayangkan dia sangat ..

Pantai Remis Viewkerang bakarSesampai je at Pantai Remis tu , kami cari parking , yang aku pelik sangat tu , tempat parking tak ramai orang , tapi at kedai makan semua yang ada at situ penuh dengan manusia yang sedang melantak dengan lahapnya , tak tahulah dari mana datangnya mereka , kata si dia mereka ni ada yang datang dari KL semata mata nak makan at situ , mungkin ada yang berjalan kaki , mungkin juga ada yang berbasikal bersama dengan pasangan masing masing , atau mungkin juga mereka turun dari langit ketujuh ! geram sangat aku time tu sebab tak ada privasi langsung nak makan at situ , tapi aku diamkan je , ikut je dia sebab dia nak makan at situ , disebabkan tempat tu terkenal dengan masakan kerang bakarnya , so malam tu dia order kerang bakar , harga kerang bakar at situ sepinggan atau mungkin sekilo RM8.00 , boleh tahanlah sedapnya , so aku rasa berbaloi juga makan at situ dengan suasana tepi pantai yang agak sepoi sepoi bahasa ..

Pantai RemisLepas makan dia ajak jalan jalan at tepi pantai , malam tu air laut tengah surut , so tak boleh nak jejak kaki di gigi pantai , aku rasa tenang and sejuk sangat malam tu bersiar siar ditepi pantai bersama si dia , dinginnya angin bertemankan cahaya bulan menerangi malam , bintang mengelip , ku pandang raut wajah si dia disinari samar cahaya bulan semakin menawan hatiku , aku jadi tak keruan , sebab nafsu aku datang secara tiba tiba , nak je aku terkam dia time tu , aku sabarkan lagi denyutan nadi yang semakin kencang , tiba tiba … (Kisah terhenti sebab ada adegan 18sx) haha ..

Suasana pantai dikala malamLama juga kitorang berada di Pantai Remis , sebab banyak luangkan masa bersiar siar , sambil bergurau senda , tapi jauh disudut hatiku , aku rasa sayu sangat kenangan bersama si dia disitu berakhir sebab dah lewat sangat untuk berada di tepi pantai pada waktu 2 3 pagi , dengan berat hatinya aku melangkah pulang . Dalam perjalanan pulang ke rumah si dia aku banyak bertanyakan tentang soal hati padanya , jawapan yang aku terima semuanya positive , banyak yang aku suka tentang cara dan keperibadiannya , adakah dia jodoh yang telah ditetapkan untuk aku ? aku harap sangat hubungan aku dengan dia kekal hingga ke akhirnya , dia juga pernah cakap seandainya dia telah berkahwin dengan seseorang selainku , dia tidak akan pernah meninggalkanku , tapi adakah aku ni terlaku pentingkan diri ? atau mungkin aku tetap dengan pendirian untuk bersama dengannya walaupun perkahwinan si dia memisahkan antara aku dan dia ? T_T

Miss u hubbyLove u so much !Jam ketika itu dah menjangkau 2 pagi , baru aku sampai rumah parents dia , sebab kereta aku pun parking at sana , tiba tiba dia ajak lepak sekejap dirumahnya , tanpa berfikir panjang aku pun mengikut langkahnya , lagi pun aku masih tak puas lagi spent masa dengan dia . Esok hujung minggu , dia pun kerja setengah hari , jadi apa salahnya aku bertandang kerumahnya cuma hanya seketika , selama ni yang aku bayangkan tak sama dengan reality hidup yang dia lalui , jejak saja kaki aku dirumahnya tiba tiba fikiranku mengimbau kembali kenangan lalu tentang kehidupan yang aku lalui suatu tika dulu dibesarkan cuma hanya sebatang kara dengan ayahku berpendapatan RM400 sebulan dengan mak yang tidak bekerja membesarkan lagi adik beradikku yang masih kecil seramai tiga orang masa tu , tetapi berkat doa ibu , adik beradikku sudah pun berada di alam university , ayah pun telah di naikkan pangkat . Alhamdulillah aku bersyukur sangat dengan apa yang aku miliki sekarang , walaupun keluarga aku tak senang tapi cukuplah memenuhi keperluan . Masih segar lagi dalam ingatanku tentang nasihat yang ibu berikan pada aku selama ni “Apabila kita senang , jangan sesekali kita lupa untuk membantu mereka yang berada dalam kesusahan”. -Sebak seketika- Lepas luangkan masa bersama dirumahnya , aku terpaksa beransur pulang kerana dapat panggilan telefon dari ibu yang risaukan anaknya , so jam tiga pagi aku gerak pulang dari rumahnya ..

Tak banyak yang aku nak ceritakan secara mendalam tentang perjumpaan kali ni , sebab banyak adegan yang tak perlu aku ceritakan dalam entry kali ni , siapa yang faham tahulah apa yang aku maksudkan ,  so minggu ni plan nak pergi “honey moon” pulak , tak tahulah jadi ataupun tak , harap harap jadilah , teringin nak mandi air terjun with my *****! hehe ..

-SCRS- Capital R/F -15 December 2012-

Leave a comment